Café con Vistas - Especial Estellés (13/04/2013)

Poeta del poble, i des del poble; cronista de la realitat, del pa, del vi dels pobres, de l'amor entés com a ferocitat; de l'erotisme i d'un recorregut vital per la geografia del País Valencià. Nascut a Burjassot al 1924, Vicent Andrés Estellés -el fill del forner- va ser clau en la represa literària, lingüística i cultural al País Valencià en els obscurs anys del franquisme i, més enllà, en el període de transició política. Estellés va parlar senzillament alt i clar; va “salvar-nos els mots” -utilitzant l'expressió de Salvador Espriu- oferint-nos a partir de la seua obra el testimoni de tota aquella realitat, de vegades dolça, d'altres bruta i dolorosa.

Café con Vistas rendix un merescut homenatge a l'autor d'obres clau com Ciutat a cau d'orella (1953), Llibre de meravelles (1971), Mural del País Valencià (1996) i tantes altres, en el vint aniversari de la seua mort, amb un programa especial en el que escoltarem la veu del propi Estellés, la d'alguns d'aquells que han musicat els seus poemes i en el que, a més, comptaren amb la col.laboració de diferents estudiosos en l'obra del poeta valencià, com ara Manel Arcos (periodista i escriptor), Josep Vicent Frechina (crític musical i literari, musicòleg), Begonya Pozo (professora universitària), Gemma Pasqual (escriptora) o Pau Miquel Soler (músic i cantant del grup Arthur Caravan).



Poeta del pueblo, y desde el pueblo; cronista de la realidad, del pan, del vino de los pobres, del amor entendido como ferocidad; del erotismo y de un recorrido vital por la geografía del País Valenciano. Nacido en Burjassot al 1924, Vicent Andrés Estellés -el hijo del panadero- fue clave en la reanudación literaria, lingüística y cultural -política por lo tanto también- de la poesía en el país valenciano en los oscuros años del franquismo y, más allá, en el periodo de transición política. Estellés habló sencillamente alto y claro; nos “salvó las palabras” -utilizando la expresión de Salvador Espriu- ofreciéndonos a partir de su obra el testimonio de toda aquella realidad, a veces dulce, otras sucia y dolorosa.

Café con vistas rinde un merecido homenaje al autor de obras clave como Ciutat a cau d´ orella (1953), Llibre de Meravelles (1971), Mural del País Valencià (1996) i tantos libros, en el vigésimo aniversario de su fallecimiento, con un programa especial en el que escucharemos la voz del propio Estelllés, la de algunos de aquellos que han musicado sus poemas y en el que, además contaremos con la colaboración de diferentes estudiosos en la obra del poeta valenciano, como Manel Arcos (periodista i escriptor), Josep Vicent Frechina (crítico musical y literario, muiscólogo), Begonya Pozo (profesora universitaria), Gemma Pasqual (escritora) o Pau Miquel Soler (músico y cantante del grupo Arthur Caravan).

No hay comentarios:

Publicar un comentario